Rehberlik | TEK Okulları

REHBERLİK

Dinamik Eğitim Modeli'nde rehber öğretmenlerin görevi “problemli” çocukları dinlemek ya da onların sorunlarını çözmeye çalışmak değildir.

Dinamik Eğitim Modeli'nde rehber öğretmenlerin görevi “problemli” çocukları dinlemek ya da onların sorunlarını çözmeye çalışmak değildir. Biz her öğrencinin bir mucize olduğuna inanır ve problemli çocuk ifadesini doğru bulmayız. Rehber öğretmenler her çocukla düzenli ve sürekli görüşürler. Görüşmelerde amaç, öğrencinin akademik ve sosyal beklentileri yerine getirecek ruhsal düzeyde olup olmadığının kontrolüdür. Ruhsal düzeyinde düşüş gözlenen, motivasyonunu kaybeden ya da içinde yaşadığı çevre ile uyum sorunları yaşayan çocuklara yapılan yönlendirmeler rehberlik öğretmenlerimizi asil görevleridir.

Öğrencilerin sınav sonuçlarına göre onlara günlük ders çalışma programı yazmaktan çok daha öte ve ciddi işleri vardır rehber öğretmenlerimizin. Öğrencilerimizin belli bir kültürle yetişmelerini ve toplum içinde fark edilen örnek bireyler olmalarını amaçlıyoruz. Bu amaca uygun olarak rehber öğretmenlerimiz diğer branş öğretmenleriyle işbirliği yaparak çocuklar için kişisel gelişim süreçleri planlarlar. Kişisel gelişim süreçleri öğrencinin okuması gereken kitaplardan izlemesi gereken filmleri katılması gereken sosyal sorumluluk projelerinden gitmesi gereken yurt dışı etkinliklere kadar bir çok başlığı içerir.

Dinamik Eğitim Modelimiz'in rehberlik anlayışının önemli bir farkı da velilerimize yönelik olan rehberlik faaliyetlerimizdir. Rehber öğretmenlerimiz tüm velilerimizle düzenli ve sürekli olarak görüşür ve öğrencinin kişisel gelişim süreçlerini tek tek değerlendirirler. Böylece her öğrenciyi tek tek ele alır ve aileye genel değil çocuğuna özel rehberlik çözümleri ve yönlendirmeleri yaparız.

İLETİŞİM

Kayıt ve bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.